[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Iz 65, 21-25, lub na wersetach, które pózniej zostają w sposób nie-
zgodny z Biblią wyjaśnione: Mt 5, 5; 2 Ptr 3, 11-13. Nowe niebo i
nowa ziemia jest to miejsce przebywania z Bogiem wszystkich zba-
wionych Obj 21, 22-27; Obj 22, 1-5, 14-15. Wszyscy chrześcija-
nie wierzą, że będą zbawieni od wiecznego potępienia. Zwiadkowie
Jehowy odrzucają piekło i wieczne potępienie, przyjmując ostatecz-
ne unicestwienie wszystkich niezbawionych. Wersety mówiące o
wiecznym potępieniu należy według nich rozumieć symbo-
licznie. Czy w związku z tym werset z Ewangelii wg Mateusza 25,
136 Eugene Myers Harrison
46 do połowy należy rozumieć symbolicznie, a od połowy literalnie?
Bardziej zaangażowani uczuciowo w dyskusję świadkowie powiedzą
szybko tak! ale nie będą mogli swojej odpowiedzi niczym uzasad-
nić.
e) Chrzest i Wieczerza Pańska.
Chrzest, zwany przez Zwiadków symbolem , dokonywany jest na
osobach dorosłych, które postanowiły wstąpić w szeregi członków
Organizacji. Dokonuje się poprzez całkowite zanurzenie w wodzie i
rozumiany jest jako symbol śmierci dla życia poza Organizacją i
zmartwychwstania do życia w Organizacji.
Wieczerza Pańska zwana pamiątką jest obchodzona raz do roku w
dniu 14 Nysan (pierwszy miesiąc w hebrajskim kalendarzu, przypa-
dający od połowy marca do połowy kwietnia). Dzień ten obliczają
według wiosennej pełni księżyca. W dniu tym naród izraelski został
wyprowadzony z Egiptu i Jezus wraz z całym narodem i swoimi
uczniami też tylko raz do roku to święto spożywania baranka obcho-
dził. Pismo Zwięte stwierdza, że pierwsi chrześcijanie obchodzili
Pamiątkę Wieczerzy Pańskiej bardzo często: Dz 2, 42.46; 20, 7. Spo-
żywać elementy Wieczerzy Pańskiej mają prawo tylko członkowie
klasy uprzywilejowanej owe 144 tysiące wybranych pierwszych
owiec. Innym świadkom wolno tylko wziąć chleb, a pózniej wino i
podać dalej, nie spożywając. Jakież to obce Biblii! Jak ze Zwiadkami
Jehowy? Tak, jak z każdym grzesznikiem, potrzebujący zbawienia w
Jezusie Chr (J 6, 53; Marek 14, 23; 1Kor 11, 28).
f) Eschatologia.
Rok 1914 ogłoszony został wcześniej za czas, w którym przyjdzie
Jezus i obejmie rządy na ziemi. W roku tym jednak poza wybuchem
wojny nic szczególnego się nie stało. Na różne sposoby próbowano
gorliwie wytłumaczyć tę pomyłkę. Ostatecznie ustalono, że Jezus
przyszedł niewidzialnie i zasiadł jako Król na tronie w niebie. Jezus
zrzucił też w 1914 r. z nieba szatana i teraz widać skutek jego dzia-
łalności na ziemi. Zwiadkowie szczególnie lubują się w ustalaniu
daty katastrofy armagedonu. Kilka wyznaczonych przez nich dat
już upłynęło, a świat istnieje jak istniał. Każdorazowo takie niewy-
pełnienie się przepowiedni i przesunięcie terminu jest tłumaczone
tym, że Jehowa wysłuchał modlitwy świadków błagających o zwło-
kę, by jeszcze więcej ludzi ze świata mogło uciec przed zagładą do
organizacji.
Jak pozyskiwać dusze dla Chrystusa 137
To nic, co Biblia mówi: Dz 1, 7; 24, 36. Po armagedonie nastanie
Tysiącletnie Królestwo, w którym rządzić będzie Jezus wraz z owy-
mi 144 tysiącami, a reszta świadków będzie zajmować kierownicze
stanowiska przy budowaniu raju. Najpośledniejsze prace wykonywać
będą wszyscy zmartwychwstali ludzie (oprócz mieszkańców Sodomy
i Gomory, ludzi, którzy zginęli w potopie oraz tych, którzy odrzucili
poselstwo świadków, wszyscy zmartwychwstaną). Po upływie tysią-
ca lat zostanie rozwiązany szatan (który w czasie Tysiącletniego
Królestwa był związany) i przez krótki czas będzie zwodził ludzi.
Tych, którzy się dadzą zwieść, Bóg unicestwi wraz z szatanem, na-
tomiast wszyscy pozostali odziedziczą na wieki ziemski raj, zwany
Nowym Zwiatem. Jakże to dobrze, że na podstawie całości Pisma
Zwiętego wolno jest chrześcijaninowi mieć nadzieję, że wkrótce Pan
Jezus przyjdzie po raz drugi zabrać na powietrze tych, którzy Mu
uwierzyli i że tak zawsze z Nim będziemy! (1 Ts 4, 15-18; Flp 3, 20).
Podsumowanie.
Celem niniejszego opracowania nie było dokładne zaznajomienie
czytelnika z prawdami , głoszonymi przez Zwiadków. Jeśli udało
się natomiast wskazać na różnice między tym, czego uczy Biblia, a
tym, czego uczą świadkowie, to cel został osiągnięty. Jak rozmawiać
ze Zwiadkami Jehowy? Tak jak z każdym grzesznikiem, potrzebują-
cym zbawienia w Jezusie Chrystusie. Do dyskusji najlepiej nie do-
prowadzać, ponieważ każdy świadek już z góry przekonany jest o
słuszności swoich poglądów i żadne argumenty do niego nie dociera-
ją. A jeżeli nawet czegoś świadek nie będzie mógł wyjaśnić, to
stwierdzi tylko, że on osobiście tego nie wie, ale dla organizacji dana
sprawa nie jest problemem. Jeśli jednak do dyskusji w jakiejś sytua-
cji będzie musiało dojść, to chciejmy zacząć ją modlitwą, a następnie
każdy zacytowany przez świadka Jehowy werset próbujmy rozumieć
w ten sposób, w jaki został on naświetlony przez kontekst. Najlepiej
jest przeczytać kilkanaście wersetów powyżej i poniżej cytowanego
wiersza. Próbujmy rozmawiać ze świadkiem o zasadniczych przeży-
ciach z Bogiem, takich jak: przebaczenie grzechów, odrodzenie. Gło-
śmy Ewangelię Krzyża i prośmy Pana, by On Sam poparł to nasze
świadectwo. Jedynie wtedy będzie ono skuteczne (Mk 16, 20).
138 Eugene Myers Harrison
SPIS TREZCI
1. Uwagi ogólne 7
2. Duchowe kwalifikacje ratownika dusz 14
3. Orędzie ratownika dusz Boży plan zbawienia 37
4. Sposoby rozpoczęcia rozmowy 55
5. Jak podejść do grzesznika poszukującego prawdy 77
6. Jak podejść do grzesznika usprawiedliwiającego siebie 83
7. Jak podejść do grzesznika obojętnego religijnie 91
8. Jak podejść do grzesznika religijnego 100
9. Jak postępować z osobami mającymi trudności natury intelektual-
nej 105
10. Postępowanie z rozmyślnie (świadomie) sprzeciwiającym się
grzesznikiem 144
11. Jak podejść do rzymskich katolików 149
12. Sekty i ich wyznawcy 170
13. Jak podejść do osób o specyficznych trudnościach 183
14. Jak przygotować i przeprowadzić ewangelizację w Zborze 192
15. Jak podejść do świadków Jehowy 205
[ Pobierz całość w formacie PDF ]